Teravih Namazı

Teravih Namazı

Konu: Teravih Namazı

Selâmün aleyküm

Üç ayların girişinden itibaren devam ettiğimiz, Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in bizlere öğrettiği: “Allâh’ım! Receb’i ve Şa‘bân’ı bize mübârek kıl ve bizi Ramazân’a ulaştır” şeklindeki duânın bereketiyle Ramazân-ı Şerîf ayına ulaştık Elhamdülillâh. Ramazân-ı Şerîf ayının heyecanı, tüm İslâm âlemini bereketi ve manevî tesiriyle kuşattı.

Ramazân-ı Şerîf ayında yapılacak ibadetler, sevapların katlandığı bir ay olması vesilesiyle çok daha büyük önem taşıyor. Ramazân-ı Şerîfte bu mübârek ayın bereketinden âzamî derecede istifade etmeye çalışmalıyız.

Unutmamalı ki, gelecek sene Ramazân-ı Şerîf ayına ulaşma konusunda hiçbir garantimiz yoktur.

Ayrıca, Başka bir rivayette Efendimiz Aleyhissalatü vesselam’ın;

إن الله تبارك وتعالى فرض صيام رمضان عليكم وسننت لكم قيامه

Allah Tebareke ve Teâla size Ramazan orucunu farz kıldı ve bende size onun kıyamını (Teravih namazını) sünnet kıldım” şeklindeki rivayetten de anlaşılan Teravih namazının Efendimiz Aleyhissalatü vesselam tarafından diğer zamanlardaki gece namazları hariç bu mübarek aya mahsus olarak sünnet kılındığı dır.

Terâvih Namazının Fazîleti

Ramazân-ı Şerîf ayına mahsus olan ve cemaatle edâ edilen Terâvih namazının fazîleti hakkında..

Ebû Hüreyre (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

“Kim Ramazânın fazîletine inanarak ve sevabını Allâh(-u Te‘âlâ)dan bekleyerek terâvih namazını kılarsa, geçmiş günahları bağışlanır.”

Abdurrahman ibnü Avf (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

“Şüphesiz Allâh(-u Teâlâ) Ramazan orucunu farz kıldı. Ben de Ramazân gecelerini ihyâ etmeyi sünnet kıldım. Her kim inanarak ve sevabını Allâh(-u Te‘âlâ)dan bekleyerek Ramazân’ı oruçla, gecelerini namazla ihya ederse, anasından doğduğu gün gibi günahlarından temizlenmiş olur.” 

Ebu Seleme İbn Abdirrahman şöyle demiştir:

” Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve sellem) azimeti emretmeksizin, Ramazan kıyamı hususunda insanları teşvik eder ve “Her kim iman edip sevabını yalnız Allahtan bekleyerek Ramazan kıyamı yaparsa geçmiş günahları bağışlanır.

Seleme İbn Abdi’rrahman, babasından rivayet etmiştir ki:
Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
“Allah size Ramazan’ın sıyamını-orucunu farz kıldı. Bende size onun kıyamını-teravih namazını sünnet kıldım. Her kim ramazan orucunu inanarak ve sevabını yalnız Allah’tan bekleyerek tutarsa geçmiş günahları affolunur.

Terâvîh Namazına Niyet Anlatımı ve Kılınış Tarifi..

Terâvîh Namazını uygun bir şekilde kayıtlamak daha uygun kabul edildiğinden Terâvîh Namâzına; gece ibadetine ya da vaktin sünnetine şeklinde niyet etmek veya bunu Terâvîh Namâzı diye belirtmek güzeldir.
Örnek: Niyet ediyorum Allâh(-u Te‘âlâ) Rızası için Terâvîh Namazını Kılmaya.. Dedikten sonra.. Hocanın Tekbir Almasını Beklersiniz, Hoca Tekbir Alınca.. Uydum Hazır Olan Hocaya veya İmama Dersiniz ve Sizde Tekbir Alırsınız.
Terâvîh Namazı Cemaatine Dahil Olursunuz.. Böylesi daha uygun olur Çünkü hoca hazırdır Tekbir almıştır, Cemaatini Beklerken Sizde Niyetinizi Hemen yapıp Tekbir Alırsınız.

  • Başka kaynaklara da bakabilirsiniz.

not: (Namaza niyet kalp ile edilir.)

Terâvîh Namazının Kılınış Tarifi

1-) Terâvîh namazını iki rekâtta bir selâm vererek edâ etmek daha fazîletli kabul edilmiş..
Terâvîh namazı iki rekâtta bir selâm verilerek kılınırken akşam namazının iki rekâtlık sünneti gibi..
2-) Dört rekâtta bir selâm verilerek edâsı uygun görülmüş..
Dört rekâtta bir selâm verilerek kılınırken ise Yatsı ve İkindi namazlarının ilk sünnetlerinde olduğu gibi.. ilk oturuşta salli ve bârik duaları okunup üçüncü rekâta kalkıldığında Sübhâneke duâsı okunarak kılınır.
3-) Sekiz veya on hatta tek selâmla yirmi rekât olarak kılınması kerahatle câiz görülmüştür.

Terâvîh Namazının Cemaati, Yatsı Namazının Cemaatine Bağlıdır

Yatsı namazının farzında cemaati terk etmiş olan kimse, farzı münferiden kıldıktan sonra Terâvîh namazı cemaatine dâhil olabilir. Mescide girdiğinde Terâvîh başlamış ise evvela Yatsının farzını kılar ve sonra imâma uyup kılamadığı rekâtları namazın ardından tamamlar. Terâvîh namazında kılamadığı rekâtları, vitir namazını imâmla birlikte kıldıktan sonra da tamamlayabilir.

Terâvîh namazını cemaatle kılmak, Yatsı namazının farzını cemaatle edâ etmiş olmaya bağlıdır. Dolayısıyla Yatsı namazının farzını cemaatle kılmamış olan kimselerin aralarından seçecekleri bir imâm ile Terâvîh namazını cemaatle kılmaları caiz olmaz. Çünkü Yatsı namazının farzında cemaatin terk edilip Terâvîhin müstakillen cemaatle kılınması nâfileler hakkındaki dinî esaslara uygun düşmemektedir.

Ramazân-ı Şerîf’te Vitir Namazını Cemaatle Kılmak Büyük Bir Fazîlettir.

Vitir namazını Ramazân-ı Şerîf Ayı’nda cemaatle kılmak, münferiden kılmaktan daha fazîletlidir. Bu durum, Ramazân-ı Şerîf Ayı’na mahsûstur. Vitir namazını Ramazân-ı Şerîf Ayı dışındaki günlerde cemaatle kılmak mekrûhtur. Vitir namazını kıldıran imam, üç rekâtın hepsinde tekbirleri, tesmi’leri ve kıraati, âşikâre yapar. Kunut duası ise imâm ve cemaat tarafından gizlice okunur.

 

 

Kaynak: İsmailağa Câmiâsının Resmî İnternet Sitesindeki yazımız hakkındaki konularıdır.. Konuların üzerine Tıklayarak yazının asıl sayfasına ulaşabilirsiniz.
Konu 1 Konu 2Konu 3
(Not: dinisitem.com Tek yazı ile birleştirmiştir.)

Konu: Teravih Namazı

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ